Norton Clipper CB511 bandsåg

Ny bandsåg från Norton Clipper

Norton Clipper lanserar en ny bandsåg för torrkapning av t.ex. Leca-, lättbetong- och tegelblock. Den nya bandsågen, som har beteckningen CB511, har minimal dammutveckling enligt tillverkaren.

Norton Clippers nya bandsåg CB511 har en maximal kaplängd på 660 mm och den maximala materialtjockleken är 508 mm. Bandsågen har ett stort galvaniserat sågbord som mäter 710 x 1.060 mm och det är dessutom fällbart vilket underlättar transport och lagring då den tar mindre plats. Bandsågen är försedd med lyftring, dubbla lyftskenor och hjul vilket gör att den kan förflyttas med kran, truck eller för hand. Vikten uppgår till 203 kg. CB511 bandsåg har en motoreffekt på 1,85 kW och är avsedd för 230 V spänning.

”Tack vare Norton Clippers nya bandsåg CB511 kan man få snabb och enkel sågning av t.ex. Leca-, lätt- och gasbetongblock med minimal dammutveckling. Dessutom gör konstruktionen att man kan byta sågbandet mycket enkelt.” säger Henrik Falk, försäljningsansvarig på Saint-Gobain Abrasives AB.