Norton Clipper Blockstenssåg CM70 Alu - Pressmeddelande

Norton Clipper CM70 ALU – Ergonomisk, effektiv och lättanvänd blockstenssåg

Norton Clipper lanserar en ergonomisk, effektiv och lättanvänd blockstenssåg. Blockstenssågen, som har beteckningen CM70 ALU, har ett stort skärbord som kombinerat med en 700 mm klinga och pendlande skärhuvud gör den idealisk för kapning av t.ex. lättbetong och andra byggnadsmaterial som isolersten i tegel och hålsten i betong enligt tillverkaren.

CM70 ALU har fällbara stödben och transporthjul vilket ger enkel transport och förvaring. Maskinen är utrustad med tippskydd, ergonomiska handtag och stänkskydd för att ge ökad säkerhet, bättre komfort och en renare arbetsmiljö för operatören. Skärhuvudet med pendelfunktion möjliggör flerstegskapning.

Blockstenssågen kapar material till en tjocklek av 320 mm och skärbordet är 570 x 490 mm stort. Maskinen är avsedd för klingor med en diameter på 700 mm och levereras med en Pro Universal Laser Ø700 mm klinga. CM70 ALU kan användas med vanlig hushållsel på 230 V vilket förenklar arbetet på vissa arbetsplatser. Maskinens mått är 1620 x 851 x 1571 och vikten uppgår till 128 kg.

”CM70 ALU är utrustad med tippskydd, ergonomiska handtag och stänkskydd för att ge ökad säkerhet, bättre komfort och en renare arbetsmiljö för operatören” säger Henrik Falk, försäljningsansvarig på Saint-Gobain Abrasives AB.