Norton Liquid Ice Xtra Cut polerpasta - Pressmeddelande

Liquid Ice Xtra Cut – Ny polerpasta från Norton

Norton lanserar en ny polerpasta för borttagning av repor och återställande av högblank yta. Den nya polerpastan, Norton Ice Xtra Cut, gör enligt tillverkaren detta i ett enda steg och pastan kan användas på de flesta lacker och färger.

Norton Ice Xtra Cut används för borttagning av sliprepor efter slipning med korn 1.200 och polering i ett enda steg. För bästa resultat bör hård polersvamp eller lammullshätta användas. Norton Ice Xtra Cut är vattenbaserad vilket ger miljö- och användarvänlig polering. Den ger också kall polering vilket minskar risken för att förstöra topplacken.

I Norton Ice-sortimentet, som är ett komplett system för slutbearbetning och polering av lack och klarlack, ingår dessutom filmrondeller, våtslippapper, rosettrondeller för borttagning av dammnoppor o. dyl., vattenbaserade polerpastor, polersvampar och lammullshättor, lackskydd, mikrofiberduk och underlagsplattor.

”Med Norton Ice Xtra Cut kan poleringstiden förkortas eftersom den nya polerpastan tar bort sliprepor och polerar i ett enda steg vilket ökar effektiviteten.” säger Patrik Olsson, försäljningsansvarig på Saint-Gobain Abrasives AB.