Norton lanserar ny maskeringstejp för bileftermarknaden

Norton Abrasives utökar sitt sortiment av maskeringstejp med en ny, mycket konkurrenskraftig produkt, Norton Orange Tape. Tejpen är utformad för de mest krävande verkstadstillämpningarna, anpassar sig lätt efter konturer och är optimerad för oregelbundna former och ytor.

Orange TapeUnder de senaste åren har Nortons sortiment av maskeringstejp blivit synonymt med excellens och prestanda. Orange Tape är det senaste tillskottet i Nortons kvalitetsnivå 'Bäst' och erbjuder utmärkt motståndskraft mot färger och lösningsmedel. Tack vare sitt lösningsmedelsbaserade gummilim tas tejpen bort utan att lämna några rester. Dessutom tål den temperaturer på 90°C i en timme eller 120°C i 30 minuter och kan användas inomhus och utomhus i tre dagar.

- Norton Orange Tape är vårt svar på marknadens efterfrågan på högpresterande maskeringslösningar, riktade till kunder som letar efter en mångsidig produkt med hög kvalitet, säger Christèle Auroux, produktchef på Saint-Gobain Abrasives EMEA.

För mer information om Norton Orange Tape, kontakta din representant från Norton.